Wednesday, March 3, 2010

1 Mac

sudah terlalu lama ku biarkan blog ku sendirian. bukan tiada masa atau ruang untuk menulis tapi masa ku banyak di habiskan pada yang lain. berhubung dengan kawan lama melalui facebook sedikit sebanyak mengembalikan memori alam persekolahan yang memberi begitu banyak erti dalam hidup aku. sungguh pun begitu ada juga kenangan yang ingin aku buang dalam kotak fikiran ku. kenangan yang membuat aku berasa betapa bodoh diri ini. sungguh....hingga kini, aku di buru oleh kenangan itu. persoalan nya adalah mengapa? mengapa aku tegar membiarkan diri aku terus terusan di hantui kenangan yang ingin aku padam.


kini aku telah genap 21 tahun. tahun demi tahun kita menghitung usia, tetapi matang kah pemikiran aku selari dengan pertambahan usiaku? apakah yang telah aku lakukan untuk diriku, keluargaku, agamaku, bangsaku, dan negaraku selama 21 tahun aku hidup di muka bumi ini? dunia akhir zaman, masa begitu cepat berlalu meninggalkan kita. tapi kita...masih lagi tidak sedar. masih lagi bermain dan terus bermain. aku sendiri seperti manusia yang hilang arah. tidak tahu dimana hala tuju hidup aku

1 comments:

IdaRaida said...

happy belated besday shima...
sorrryyy aku lupe..
ape2 pun..moga pnjg umu,, n murah rezeki ea...

Post a Comment