Thursday, November 10, 2011

Anak oh Anak

Assalamualaikum pemula bicaraku.
peristiwa berlaku pada  09 November 2011 sekitar jam 12pm.
lokasi rumahku.

baru2 ni mak dikunjungi seorang kawannya yang juga seorang isteri peneroka dan peniaga kain. apa yang nak aku ceritakan adalah kisah bagaimana seorang ibu sanggup mencari wang demi untuk anaknya yang sedang belajar. aku difahamkan makcik tersebut terpaksa meminjam wang dengan orang berikutan anaknya yang memerlukan wang. RM300 bukan la satu amaun yang banyak pada hari ini. tapi bagi warga felda seperti kami, ianya agak banyak kerana sukar untuk diperoleh. aku tak pasti bagaimana dengan orang lain.

makcik tu kata duit tu untuk anaknya beli pakaian untuk satu program di hotel. biasala kalau event kt hotel, pakaian nk kena gempak. yang aku nak marah nye, sanggup die mintak duit ngan mak die semata-mata untuk die berjoli sakan. yang mak die n punya la sanggup pegi pinjam duit merata-rata, tebalkan muka utk si anak n. tak pike k die. ei....geram aku. mak die da banyak bergolok gadai untuk die.

betul..mak die percayakan die, tapi....sebagai anak pike la. hadoi...semoga Allah beri kami semua petunjuk dan hidayah Nya. semoga kami menjadi anak yang soleh dan solehah. Amin...

0 comments:

Post a Comment